جذب دانشجو در رشته کاردانی مهندسی برق- الکتروتکنیک (برق صنعتی)"مهر96"

چهار شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۳۴۲۲ بازدید

"جذب دانشجو در رشته کاردانی مهندسی برق- الکتروتکنیک (برق صنعتی) در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد در مهر 1396"

رشته مهندسی برق در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد:
رشته مهندسی برق مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری از سال 1387 در مقطع کارشناسی ناپیوسته الکترونیک برای جذب دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش شروع به فعالیت نمود. گروه مهندسی برق در سال 1390 موفق به اخذ گرایش الکترونیک در مقطع کارشناسی و در سال 1395 موفق به اخذ گرایش الکتروتکنیک (برق صنعتی) در مقطع کاردانی از شورای گسترش وزارت علوم گردید. همچنین گروه برق این مؤسسه در حال رایزنی برای دریافت مجوز اخذ رشته کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش الکترونیک دیجیتال و مهندسی مکاترونیک برای سال 1397 می باشد.
این گروه تاکنون پذیرای تعداد 358 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ناپیوسصته الکترونیک و 226 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته الکترونیک بوده است. در حال حاضر حدود 120 دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
به منظور گسترش پژوهش، افزایش تولید علم و بومی سازی و همچنین انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی، ارتقاء سطح ارتباط با صنعت و اجرای پروژه های تحقیقاتی- پژوهشی کاربردی در حوزه های تخصصی رشته مهندسی برق و رفع مشکلات و نیازهای صنایع، سازمان ها و نهادها در کشور؛ مرکز تحقیقات برق و رباتیک در گروه مهندسی برق مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد از شهریور سال 1395 راه اندازی شده است. از جمله اهداف بنیادین راه اندازی این مرکز می توان به تقویت خلاقیت و نوآوری علمی در دانشجویان و اساتید،  ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی نیروهای محقق جوان و گسترش ارتباط با صنعت و سازمان ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اشاره نمود.
زمینه های فعالیت گروه برق شامل اجرای طرح های پژوهشی با صنعت و آموزش دوره های برنامه نویسی MATLAB، AVR، Altium Designer، FPGA و دیگر نرم افزارهای تخصصی مرتبط با رشته برق می باشد.


آینده شغلی- بازار کار
داشتن مهارت و تخصص از مهم ترین عوامل موفقیت شغلی محسوب می شود. امروزه مهندس برقی که با علاقه وارد این حوزه شده و مهارت و تخصص خوب و مناسبی کسب کرده است، به راحتی می تواند موقعیت های شغلی بسیار مناسب همراه با درآمدی عالی را پیدا کند.
امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای کمکی جهت موفقیت مهندس برق در دستیابی به شغل پایدار است. اگر به بررسی اجمالی آگهی های استخدامی مهندس برق بپردازید، متوجه خواهید شد اکثر کارفرماها، شرکت ها و سازمان ها یکی از شرایط جذب مهندس برق را تسلط بر نرم افزارهای مربوط به حوزه مهندسی برق قرار داده اند.
مهندس برق با توجه به گرایش های تحصیلی خود می تواند در نیروگاه ها، انواع کارخانجات (سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و…)، سازمان های حوزه مخابرات، صنایع دفاعی و شرکت های دولتی یا شرکت های خصوصی مشغول به کار شود. البته زمینه های زیادی برای کارآفرینی در شغل مهندسی برق و راه اندازی کسب و کار مستقل وجود دارد که یک مهندس برق توانمند و ماهر می تواند با بررسی و شناخت نیازهای کشور در حوزه صنعت برق، در جهت رفع آنها با ایجاد شرکت های دانش بنیان اقدام کند.
اقدامات صورت گرفته در حوزه کارآفرینی دانشجویان و ارتباط با صنعت
در راستای ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانشجویان مستعد گروه برق و حمایت از خلاقیت و نوآوری علمی در آنان، ارتباط و تعامل با صنعت و سازمان ها از سال 1395 و با تأسیس مرکز تحقیقات برق و رباتیک به طور جدی آغاز شده است. از آن زمان تاکنون قراردادهای مناسب پژوهشی با سازمان صنایع دفاع، شهرداری مشهد، سازمان بسیج دانشجویی و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس بسته شده و یا در آستانه بسته شدن است. این طرح ها بعضاً منجر به ثبت اختراع و تولید انبوه محصول خواهد شد.
از این جهت یکی از امتیازات گروه برق مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، بها دادن به دانشجویان و در باز کردن میدان واقعی فعالیت به دانشجویان برای موفقیت در آینده شغلی و علمی خود می باشد.
آشنایی با اعضاء هیأت علمی رشته مهندس برق
اعضاء هیأت علمی گروه مهندسی برق در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری عبارتند از:
-  دکتر احسان عظیمی راد (مرتبه علمی: استادیار- مدیر گروه برق)
-  دکتر علیرضا موحدیان (مرتبه علمی: استادیار)
-  دکتر سیدحسن نبوی (مرتبه علمی: استادیار- عضو هیأت علمی مدعو)
-  دکتر معصومه جوادی بایگی (مرتبه علمی: استادیار)
-  مهندس امین حسنی (مرتبه علمی: مربی- دانشجوی دکتری کشور نروژ)
-  مهندس مهدی قانع (مرتبه علمی: مربی- دانشجوی دکتری کشور استرالیا)

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مدیر گروه برق آقای دکتر عظیمی راد با شماره همراه 09155259698 یا شماره مستقیم 38210075 داخلی 259 تماس حاصل فرمایید.

(۰) دیدگاه